

Remarkably, none of his work was published in his lifetime. Despite living for only 40 years, his stock as a poet has risen and risen. All items in are protected by copyright with all rights reserved unless otherwise indicated.George Herbert was born on the 3d April 1593, at the ancient seat of the family, Montgomery Castle, (Trefaldwyn), Powys, Wales.

This is poetry that was meant to do something, to create affect and therefore an effect in the world Examination of its musical contexts reveals how the persuasive elements of this verse are not confined to witty turns of phrase or novel comparisons but extend to a spiritual project of affecting and thereby converting the whole being of an auditor, emotionally and intellectually. Metaphysical poetry has long been considered a poetry of persuasion. By considering what these poets and their early auditors believed about the penetrating powers of sound and musical sound in particular, and listening closely to the poems that were set to music by contemporary composers, I show the perceivedly powerful, even conversional, dimension of performed poetry and music. This dissertation is the first study that extensively considers the intersections between the metaphysical poets and the musical and religious culture of seventeenth-century England. Music is fundamental to the poetic as well as spiritual practice of the metaphysical poets John Donne (1572-1631), George Herbert (1593-1633), and Richard Crashaw (1613-1649).Cette poésie était censée faire quelque chose, de créer un affect et, par conséquent, avoir un effet sur le monde Une analyse des contextes musicaux de la poésie métaphysique démontre comment les éléments persuasifs de ses vers ne sont pas limités à des tournures de phrases habiles ou à des comparaisons originales, mais s’étendent également à un projet spirituel qui arrive à convertir l’ensemble d’un auditeur, autant émotionnellement qu’intellectuellement. La poésie métaphysique est depuis longtemps considérée comme la poésie de la persuasion. En considérant ce que ces poètes et leurs premiers auditeurs croyaient à propos des pouvoirs pénétrants des sons, et particulièrement des sons musicaux, ainsi qu’en écoutant attentivement les poèmes, accompagnés par la musique connexe des compositeurs de l’époque, je démontre la perception d'une dimension puissante, voire même conversionnelle, dans les performances poétiques et musicales. Cette dissertation est la première étude qui analyse en profondeur les convergences entre les poètes métaphysiques et les cultures musicales et religieuses de l'Angleterre du XVIIe siècle. La musique était fondamentale aux pratiques poétiques et spirituelles des poètes métaphysiques John Donne (1582-1631), George Herbert (1593-1633) et Richard Crashaw (1613-1649).
